נכתב בתאריך 28/10/09
החשש המתמיד להיוותר אי שם הרחק מאחור בתחום הידע הטכנולוגי המתחדש תדיר, מדרבן אותי כל העת לצבור עוד ועוד ידע ולהתעקש על התמצאות במרחב הדיגיטלי.
ש"זנב הטכנולוגיה חלילה לא יכשכש בי ויכתיב את מהלכיי" אלא אשתמש בה כאמצעי לבניית ידע משותף עם תלמידיי, בתהליך תמידי ומתמשך.
ברפלקציה לאחור מתחוור לי, שתמיד נמשכתי לתחום בניית תוכנית לימודים שתהיה אחרת, שונה. כבר בפוסט הראשון שפרסמתי בשנה שעברה, הבעתי עניין בהספקת תשתית טכנולוגית ללמידה עצמאית ולכתיבה באמצעות התוכנות של האופיס.
השנה נרתמתי לבניית תוכנית לימודים לתלמידים מצטיינים / מחוננים בשכבות ז' ח', ולהובלתה.
התוכנית החדשה, אותה כיניתי בשם: "ספרות, תרבות והגות" מעסיקה אותי מאוד. הכנתי מצגת הפורשת את חזוני, ואני מוצאת שאני נעזרת במידה רבה במה שלמדתי אשתקד בלימודיי לתואר השני בקורסים השונים. אני נרגשת מן ההזדמנות שנקרתה בדרכי להתוות תוכנית ודרכי הוראה לתלמידים שהם סקרנים ותאבי דעת מטבעם.
בעקבות השיעור האחרון לאחר שנחשפתי לדוגמאות שונות של נושאים לפרויקט, הצלחתי לאתר נושא שעשוי לקרב אותי למימוש חפצי זה: בניית רציונל, פיתוח והקמה של סביבת למידה + מדריך למורה.
כעת על סף כתיבת הפרויקט, אתמקד בפיתוח מעין זה, על מנת להביא לידי הגשמה את מאוויי בתחום ההוראה והלמידה, כפי שאני רואה אותם.
בשלב ראשון, אשוחח עם דר' אילנה אלקד-להמן ועם דר' ברכה אלפרט, יש בידי אף מאמרים העוסקים בנושא תוכניות לימודים והוראה אינטגרטיבית, העולים בקנה אחד עם רעיונות הליבה של התוכנית, כפי שאני רואה אותה.
מצגת מצוינות
יום שבת, 7 בנובמבר 2009
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה