יום שבת, 14 בנובמבר 2009

מורה מבוכים

"דְּבַשׁ מָצָאתָ אֱכֹל דַּיֶּךָּ פֶּן תִּשְׂבָּעֶנּוּ וַהֲקֵאתוֹ" - משלי כ"ח ט"ז

כבר בעיוני ב"אודות" בפורטל מס"ע, בהתוודעי לעושר העצום של אוצר המידע הרלוונטי כל כך לתחום עולמנו, רחב לבי עד מאוד.
סוף סוף מרחב דיגיטלי המיועד לאנשי החינוך וההוראה ופונה אליהם במגוון היבטים. אני תוהה האם הייתי מתוודעת לשכמותו אילולא נרשמתי ללימודים אקדמאיים.

מדורי הפורטל השונים, פורשים רוחב יריעה של היבטים מגוונים בהוראה ולמידה, עד שהרושם הראשוני הותיר אותי די הלומה. שוטטתי בהם בדבקות, אני מודה שקשה היה לי להתנתק, על אף ששרירי גופי אותתו לי זה מכבר שלא תרחק השעה והם לא יעמדו בפרץ...

מצאתי מאמרים, שאף שאינם רלוונטיים כרגע לעבודתי או לצורכי נושא הפרויקט שלי, שבו אותי בקסמם וקראתים עד תום.
בפורטל "הגורם האנושי", איתרתי בתוך מחקרים ועיונים בספרות, חומרים רלוונטיים לקורס "ספרות ילדים", הנוגעים להיבט הפסיכולוגי של אגדות הילדים. לצורכי הפרויקט, היות ואני עתידה לחבר תוכנית לימודים, מצאתי עניין רב במאמר מרשים ומובנה שנושאו 'רטוריקה'. נושאים אלו אעבד בשמחה ואצרפם כחלק מהתוכנית העתידית.

עם זאת נכונה לי גם אכזבת מה כאשר ניסיתי להיכנס למאמרים מסוימים והדרך נחסמה בפני... אני עדיין מקווה שלנילי יש פתרון קסם...

נרשמתי... כמובן שנרשמתי. נרשמתי כמכותבת של הפורטל. איך אפשר לוותר על עדכונים חדשניים של נושאים העוסקים בתחומי העניין שלנו... ועוד בחינם!!!

2 תגובות:

יפית בעידן הפוסט טכנולוגי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
יפית בעידן הפוסט טכנולוגי אמר/ה...

אורנה יקרה,
כמוך, גם אני חשתי סיפוק רב ממציאת מאגרי מידע אקדמיים בתחומים שונים.וכמוך - חשתי אכזבה, כאשר נבצר ממני לקרוא את "המסמך המלא" של כולם. במקרה זה, פשוט סימנתי לעצמי בקובץ "וורד" את הפריט הביבליוגרפי לחיפוש עתידי אנלוגי (= חיפוש בכיתות הרגליים לספריה העירונית/ מכללתית/ אוניברסיטאית). בחלק מהמקרים מצאתי פריטים אלו גם דרך החיפוש הדיגיטאלי של ספריית המכללה. דרך נוספת היא פשוט לבקר במופ"ת, שלמחתנו צמודה למכללה, ולחפש שם...
זאת בכוונתי לעשות, אשמח אם תצטרפי אלי.
המשך עבודה פורייה ומאתגרת,
יפית קייקוב.